Pagalba mokykloje

Mokyklose su vaikais dirba ne tik mokytojai, bet ir švietimo pagalbos specialistai.

  • Psichologai. Vertina ir padeda spręsti mokinio psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas bendradarbiaudami su mokinio tėvais (globėjais, rūpintojais) ir mokytojais.
  • Socialiniai pedagogai. Vertina socialinės pedagoginės pagalbos vaikui poreikį. Stiprina vaiko socialines ir emocines kompetencijas, padeda įgyvendinti vaiko teisę į mokslą ir skatina saugios, vaiko galias ir poreikius atliepiančios, ugdymo aplinkos kūrimą.
  • Specialieji pedagogai. Vertina mokinio ugdymosi galias ir sunkumus, pagalbos ugdymosi procese poreikį ir padeda išmokti ugdymo turinį, lavina sutrikusias funkcijas.
  • Logopedai. Vertina vaiko kalbos raidą ir padeda įveikti kalbėjimo ir kalbos sutrikimus.
  • Tiflopedagogai. Teikia pagalbą regos sutrikimų turintiems mokiniams.
  • Surdopedagogai. Teikia pagalbą mokiniams, turintiesiems klausos sutrikimų, taip pat kochlearinių implantų naudotojams.
  • Mokinio padėjėjas. Teikia pagalbą mokiniui ar (ir) mokinių grupei, kuriems kyla dalyvavimo ugdymo procese sunkumų (padeda atlikti su savitarna, savitvarka ir maitinimusi susijusias veiklas, įsitraukti į ugdomąsias veiklas, orientuotis aplinkoje, judėti, tinkamai naudotis ugdymui skirtomis techninės pagalbos priemonėmis, teikia teksto skaitymo ir konspektavimo bei kitas paslaugas ir kt.). 
  • Gestų kalbos vertėjas. Teikia pagalbą mokiniui ar (ir) mokinių grupei, kuriems dėl klausos ar kompleksinių sutrikimų (kai į kompleksinio sutrikimo sudėtį įeina klausos sutrikimas) reikia žodinės kalbos vertimo į lietuvių gestų kalbą ir atvirkščiai, kad mokinys, kuriam teikiama pagalba, galėtų komunikuoti su kitais mokiniais ir mokytojais. 

Visi šie specialistai padeda spręsti mokiniui iškylančias ugdymosi problemas, kurti palankią ir saugią ugdymosi aplinką, konsultuoja mokyklos bendruomenę.

Į juos gali kreiptis mokinys ar jo tėvai, mokytojai.

Mokinių gerovės mokykloje klausimus sprendžia ir kiekvienoje mokykloje veikianti Vaiko gerovės komisija.